15.5.11

Eurovision 2011 Final

dün gece Düsseldorf'ta,mükemmel bi görsel şölen eşliğinde gerçekleşen Eurovision Final'i;sunucuların teatral 'Satellite' cover'ıyla başladı.çok güzel bi gösteriydi.
ardından ülkeler sırayla performanslarını sunmaya başladılar.
yarı finallerde tek tük görünen iyi şarkılar,final gecesinde tek elde toplanınca Eurovision'ın bu yıl ne verimli olduğunu gözler önüne serdi.

benim gece için ilk 10'um;Danimarka,İrlanda,İsveç,Estonya,Rusya,İtalya,İngiltere,Almanya,Slovenya,Azerbaycan'dı.5 tanesi tuttu.Estonya,sondan 2. oldu,inanılmaz şaşırdım.

ilk 5'imse;İngiltere,İsveç,Almanya,Azerbaycan,İtalya-İrlanda(karar verememiştim)'ydı.4 tanesi tuttu.

ilk 3'ümse;İngiltere,Almanya,Azerbaycan'dı.sadece Azerbaycan'ı bilebildim.İngiltere'nin beni şokta bırakarak 11. olması(dereceye girseler yeni albüm gelirdi belki,üzüldüm bu işe),Almanya'nınsa 10.sırada yer alması enteresandı.kime sorsanız favoriler arasında gösteriliyorlardı çünkü..

gelelim yarışmanın ilk 10'una;-sırasıyla-Azerbaycan,İtalya,İsveç,Ukrayna,Danimarka,Bosna-Hersek,Yunanistan,İrlanda,Gürcistan,Almanya.
Ukrayna'yı ve Yunanistan'ı(komşu oyları olmadan) kesinlikle burda beklemiyordum.

Bosna-Hersek,yarışmaya uzun zamandan sonra güzel bi şarkıyla katıldı.tabi diğer şarkıların kalitesi çok yüksek olduğundan Bosna'ya pek şans vermemiştim.ama beklenmeyen puanlar sonucunda 6.sıraya geldiler.beğendiklerim arasındaydı,çok sevindim.
Gürcistan'ın numetalimsi şarkısı hoştu,Danimarka ve İrlanda'yı beğendiğimi zaten biliyorsunuz.sonuçtan memnunum.

benim ilk 3'üm yukarıda..ama yarışmanın sonucu şaşırtıcı da olsa gayet güzel.kazanan şarkıları çok seviyorum.
ve gelelim asıl mevzuya;tüm oylama boyunca Türk bayrağını elinden bırakmayan Azerbaycan temsilcilerinden Nigar'ın,1.likleri açıklanınca sahneye kendi bayraklarıyla değil bizim bayrağımızla çıkması beni çok duygulandırdı,öyle ki ağlamamak için kendimi zor tuttum.o an yaşadığım hissi tarif etmem imkansız.Ell&Nikki'yle gurur duyuyorum,harikaydılar!

son olarak İsviçre'nin sonuncu olması koca bi saçmalıktı..ben size bi sonuncu tavsiye edebilirim;İspanya mesela..

önümüzdeki sene bi Eurovision tahlilinde daha görüşmek üzere!

Hiç yorum yok: