13.5.11

Melis Danişmend on Chase The Glaze

Bu hafta 2002 yılında kurulan,birçok üniversite,festivallerde konser veren,hatta ve hatta 2004 yılında Pink’in ön grubu olan ama tüm bu başarılara rağmen 2009 yılında dağılmaya karar veren Üçnoktabir’in solisti Melis Danişmend’leyiz.
Melis Danişmend,başarılı müzik kariyerinin yanında Radikal Gazetesi’nde muhabirlik  ve editörlük,Radyo Eksen’de de radyoculuk yapmış.Kapanana kadar da Rolling Stones dergisinin Türk edisyonunda çalışmış..

Üçnoktabir’den sonra yoluna solo devam eden Danişmend,geçtiğimiz yıl çıkardığı ‘Daha Az Renk’le de müzikseverlerden geçer not aldı.Ben de ona ilk solo albümünü ve müzik adına gelecek için planlarını sordum..İşte başlıyoruz;
 -Üçnoktabir dağıldı ama ‘Daha Az Renk’te grup üyeleriyle çalışmaya devam etmişsiniz.Yabancı birçok grupta da gördüğümüz bir olay bu.Madem beraber iş yapmaya devam edecektiniz;grubu neden dağıttınız? Eminim herkes sebebini merak ediyordur..

Melis Danişmend:Hala beraber iş yapmamız doğal, bunun grubu dağıtmakla bağlantılı olduğunu düşünmüyorum. Biz bir tıkanma noktasına geldiğimiz için böyle bir karar aldık ama arkadaşlığımız ve iş birlikteliğimiz sürüyor.
Elle Nisan
-Bu ilk solo albümünüz ve albüm daha çok piyano-gitar üzerine kurulu bir sounda sahip..Birkaç sene öncesine kadar rock müzik yapan bir sanatçı olarak albümün bu yönde(yani daha hafif,daha akustik) şekillenmesine nasıl karar verdiniz?

Melis Danişmend:Aslında çok basit bir cevabı var:İçimden bunu yapmak geliyordu.Ruh halimi anlatan sound ve sözler bu albümde toplandı.Ama bu hep akustik kalmak isteyeceğim anlamına da gelmiyor.

-Bu albümü ve Melis Danişmend’i kimler dinlemeli sizce? Yani hedef kitleniz kimler?

Melis Danişmend:İsteyen herkes dinlesin.Hedef kitle benden bağımsız olarak şekilleniyor zaten.

-Eskiden daha ağır;rock,metal gibi karamsar müzikler dinleyen gençler artık indie,easy-listening gibi türlere yöneldi.Sizce bunun sebebi nedir?
Melis Danişmend:Zamanlar değişiyor.Bu dönem 'indie' yükselişte.Onun etkisi vardır.Ama ben rock ve metal kitlesinin de hala sağlam olduğunu düşünüyorum.
-Başka bir röportajınızda albümünüzdeki şarkıların öfkelerinizin ürünü olduğunu söylemiştiniz.Bu durumda yaratıcılığın daha çok karamsar anlarda devreye girdiğini söyleyebilir miyiz?

Melis Danişmend:Kesinlikle.Ama ikinci albümde biraz daha iyimser olacağımı hissediyorum şimdiden ;)
Elle Nisan
-Solo kariyerinize devam edecek misiniz yoksa Üçnoktabir veya başka bi grupla mı çalışacaksınız?

Melis Danişmend:Şu anda solo devam ediyorum.İleride neler olur bilemiyorum.

-Peki sonraki albümünüzün tarzı nasıl olacak? Yeni şeyler mi deneyeceksiniz?

Melis Danişmend:Kafamda yavaş yavaş fikirler belirmeye başladı.Ama neler olacağını söylemek için çok erken.Şimdi biraz biriktirme dönemi...

kendisine samimi cevapları için tekrar teşekkür ediyorum.herkese iyi haftasonları!

Hiç yorum yok: